Coca Cola refreshed

1 11 2009

courtesy of greeneerideal.com

Net voor de start van 2009  nam ook Coca Cola de switch naar windenergie voor haar gigantische billboard op Times Square. Coca Cola heeft dit iconische billboard al sinds 1932, het is een van de meest gefotografeerde plaatsen van New York. In 2004 werd het een fraai ontworpen LED scherm.

Het billboard toonde de nieuwe campagne “Refresh. Recycle. Repeat.”. Deze plaatst de frisdrank in een context van hernieuwbare energie, lagere CO2 emissie en recycling. Dat is geen kwestie van Greenwashing ; het merk heeft het hoogste percentage gerecycled aluminium in haar blikjes.

Meer Coca Cola billboards zullen volgen en ook meer merken op Times Square gaan over

op windenergie, blijkt uit een convenant met energieleverancier ConEdison Solutions. De totale overstap voorkomt de emissie van 1,886 kubieke ton CO2. Dat is vergelijkbaar met de totale uitstoot van 75 autos, volgens Adweek.


Acties

Information

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers op de volgende wijze: