Signs of the Times (Square)

1 11 2009

In maart 2009 lanceerde de Japanse copy en foto fabrikant Ricoh op Times Square in New York een billboard, die geheel werkt op zonne en windenergie. Het LED megascherm, wordt aangedreven door 16 wind turbines and 64 zonne panelen. De turbines zijn afkomstig van Wepower, een Californisch bedrijf in windmolens. De duurzame aandrijving van het scherm moet 18 ton CO2 besparen per jaar and ongeveer $12,000 per maand aan electriciteit. De opgewekte energie wordt overigens niet opgeslagen in een accu. Als er onvoldoende wind en zon is, gaat het scherm op zwart. De ironie: ook een zwart scherm communiceert hoe duurzaam het billboard is. Times Square heeft een wereldwijde uitstraling en is een van de iconische showcases van buitenreclame. Het inzetten van een duurzaam beeldscherm is dan ook te zien als een innovatief speerproject, bedoeld om een grote invloed te hebben op de verdere industrie. Het project heeft over 3 miljoen dollar gekost.

Ricoh billboard

courtesy wepower.us


Acties

Information

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




%d bloggers op de volgende wijze: